Rotorua - Whakarewarewa - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu Rotorua - Whakarewarewa - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Rotorua - Whakarewarewa

Blijf op de hoogte en volg Lianne

10 September 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Op onze zonnige vrije dag zijn wij naar Rotorua gegaan. Rotorua ligt een uurtje rijden van ons vandaan en ligt in een gebied met veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong. Eenmaal aangekomen in het stadspark in Rotorua roken we meteen de 'rotte eieren lucht' die van verschillende modderbronnen vandaan kwam. Het was heel grappig om de borrelende modderbronnen te zien midden in een woonwijk.

Naast de natuurlijke modderbronnen heeft Rotorua ook geisers. Om deze van dichtbij te kunnen bekijken zijn wij naar het Maori dorp Whakarewarewa gegaan. In dit dorp wonen mensen die op traditionele wijze leven met de natuurlijke warmte bronnen. Zo gebruiken zij een bad met warm water om groenten in te koken en op plekken waar warme stoom naar boven komt hebben zij een box van hout om gebouwd die zij gebruiken als 'magnetron'. Tijdens de rondleiding door het dorp voelde wij af en toe kleine waterspetters. Dit komt door de geiser die elk uur spuit.

Op het moment dat wij aankwamen was de geiser actief. Indrukwekkend om te zien!

Na de rondleiding was het mogelijk om zelf door het gebied te lopen. Wij hadden de wandelroute over het meer genomen. Het water was rond de 93 graden en boven het water was een mistbank ontstaan. Wennen aan de geur die daar hangt doe je niet, vooral als je door een wolk loopt is de geur erg aanwezig.

Als afsluiter van de dag konden wij kijken naar een optreden van de Maori uit het dorp. Zij gingen voor ons dansen, zingen en spelen op instrumenten. Bij het laatste nummer werden mensen uit het publiek gekozen om mee te doen en was het aan Lianne om op het podium te komen. Ze moest een 'Poi' vasthouden en meedoen met de show. Vertaling van 'Poi' is: bal aan het einde van een touwtje.

Sonny werkt nu bij de supermarkt als vakkenvuller en bij het Italiaanse restaurant als pizzabakker. Lianne werkt nu als housekeeping in het Oceanside twin tower resort en 's avonds in de bediening van het Italiaanse restaurant La Barca. De komende weken gaan wij veel werken, zodat wij een mooie reis over het zuidereiland kunnen maken.

• 10 September 2014 - 20:54

I De Muijnck:

Wat een bijzondere wereld ongelofelijk wat zien jullie veel, wij genieten mee, bedankt voor de foto's
    Blijf maar genieten dan genieten wij weer mee.
    Ik dacht dat daar de kiwi's vandaan kwamen, en ze schijnen ook te lopen, heb je die ook al gezien.
    Groetjes en knuffels. Joke Isaac

• 11 September 2014 - 21:46

Ton & Marjo:

Bedankt weer voor jullie mooie reisverslag met de foto's We genieten er elke keer weer van veel liefs van ons met een dikke kus xxx

• 13 September 2014 - 06:08

Joke:

Nou jullie hebben het druk he . Maar jullie zien wel wat hoor . Succes met werken hoor goed dat jullie wel werk hebben gevonden xxxx

• 29 September 2014 - 14:52

Chris De Graaf:

hoi Lianne,
    het ziet ernaar uit dat jullie met een prachtige reis bezig zijn!! De mooie foto's illustreren dat....goed dat jullie allebei werk hebben en zo de reis nog meer inhoud kunnen geven.....geniet ervan!! groetjes, chris de Graaf