Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Wellington

Blijf op de hoogte en volg Lianne

22 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na een nachtje slapen in een super kingsize bed in alle luxe hadden wij ook nog een heerlijk uitgebreid ontbijt. Het was lang geleden dat wij een ontbijtje met croissants, chocolade broodjes met bacon and eggs hadden gegeten.

Na een uurtje shoppen vervolgde wij onze reis naar het zuiden. Toen wij terug kwamen bij de auto zagen wij dat onze achterband erg zacht was. Tijdens het tanken gingen wij deze oppompen en zagen wij dat er een schroef in de band zat. Geluk bij een ongeluk stonden wij tegenover een garage die ons snel heeft kunnen helpen. Alle banden gecheckt en klaar om te gaan.

Onderweg was het uitzicht weer adembenemend. De eerste bergen met sneeuw hebben wij nu gezien. Lijkt Nieuw Zeeland nou een beetje op Finland, Zwiterserland of misschien een beetje Toscane? Wij vinden dat Nieuw Zeeland echt een eigen landschap heeft! Onderweg op zijn Nederlands de stoeltjes uitzetten en picnicken in een weiland, wij doen dat gewoon.

Na een lange reis van ongeveer 5 uur kwamen wij aan in Wellington. Snel de spullen in de hotelkamer gezet, zodat wij nog even in daglicht door de stad konden lopen. Wellington is tot nu toe echt de mooiste stad die wij hier gezien hebben. Een gezellige jonge stad met een leuke winkelstraat en een mooie haven.

Morgen nemen wij de boot naar het zuidereiland.