queenstown, manapouri, doubtfull sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu queenstown, manapouri, doubtfull sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

queenstown, manapouri, doubtfull sound

Blijf op de hoogte en volg Lianne

30 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanuit Wanaka reden wij door de bergen naar Queenstown. Het had de nacht ervoor veel geregend in Wanaka en toen wij wakker werden zagen wij de bergen vol sneeuw. Hoe hoger wij kwamen hoe dichter bij de sneeuw. Op 1000 meter hoogte reden we over de hoogste weg van NZ.

Queenstown is een van de leukste steden die wij nu hebben gezien. Het is een mooie, vrolijke, jonge stad aan het meer en uitzicht op de bergen. In de stad zagen wij een aantal mensen een hamburg eten die er super lekker uitzag. Op de verpakking stond Fergburger en die hebben wij opgezocht. De Fergburger is een hamburgertent met versgemaakte hamburgers met Nieuw Zeelands vlees, lam of kip. De rij was niet zo lang (20 minuten) maar kan soms wel 1,5 uur zijn! Het was het wachten waard. Nog nooit hebben wij zo een heerlijke burger gegeten!

Na de burger zijn wij verder gereden naar Manapouri waar papa een bed&breakfast had gevonden. Een heel oud schattig huisje met openhaard en antiek keukentje. Sonny had meteen de openhaard aangezet om het huisje lekker warm te maken. Wij zagen een tweepersoonsbed en stapelbed staan. Maar papa had als verassing een tuinhuisje met super king bed voor ons!

Vanochtend moesten wij al vroeg bij de boot zijn voor de doubtfull sound. Het was erg koud en nat. De eerste boot duurde een uur tot we bij land kwamen en overstapte op de bus. Hier stond een energiecentrale die zorgt voor 14% van alle elektriciteit van NZ. Ze generen energie doormiddel van water. Het water wordt 180 meter naar beneden geloodst en tot energie verwekt.

Op de tweede boot gingen we verder door de Doubtfull sound en kwamen we uit op de Tasman Sea. Het voordeel van de regen was dat wij veel watervallen konden zien! Onderweg hebben wij nog een paar pinguins en zeehonden gespot.

Na de tour zijn wij weer terug gereden naar Queenstown waar wij een tweede Fergburger niet konden weerstaan. Dit keer een burger met lam en de ander met kip met een bakje verse patat. Zooo ongezond, maar echt zooooo lekker! Mmmmmmm

Morgen even een dagje zonder auto en shoppen in Queenstown!

• 02 November 2014 - 02:45

Henriëtte:

Wat een leuke verassingen. Fijn dat jullie zo genieten. Ondanks het winterse weer nog.
    Hoop dat de temperatuur snel warmer word.
    Nederland had nog wat nazomerse dagen dit weekend. 20 graden in November.
    De wereld op zijn kop, haha