franz josef glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu franz josef glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

franz josef glacier

Blijf op de hoogte en volg Lianne

02 November 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vanuit Queenstown gingen wij langs de West kust naar boven richting de Franz Josef en Fox glaciers. Dit was een lange weg met veel regen en wind. Ja ook slecht weer berichten delen wij! Langs de weg leek het wel een tropisch regenwoud. Het was erg dicht begroeid, bomen vol mos en veel varens.

Papa had weer een mooi huisje geregeld die air b&b. Ondanks de kou en de regen zitten we lekker warm bij de openhaard.

Sonny en ik hadden voor vandaag de helihike geboekt. We zouden met de helikopter naar de Fox glacier gaan en over het ijs lopen, maar door het slechte weer hebben wij het verplaatst naar dinsdag. Hopelijk kunnen we dan wel gaan!

Mama wilde graag nog wandelen naar de franz Josef glacier. Goed aangekleed met regenjassen en poncho's liepen wij naar de glacier. Mooie route door het regenwoud en langs verschillende watervallen. Af en toe een bui, maar in het huisje konden we lekker opwarmen.

• 02 November 2014 - 14:35

Joke En Isaac:

Wat een mooie reis en ondanks slecht weer toch veel te zien. Wat de sterrenhemel betreft Gisternacht konden we wel 15 sterren zien, kun je nagaan hoeveel licht en luchtvervuiling hier is.
    in Nederland is het maar op een enkele plek schoon genoeg om dat te zien.
    Oma is een paar weken geleden gevallen maar nu weer redelijk de oude.
    Geniet maar veel nu kan het.
    Groetjes Opa en Oma