let the holiday begin! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu let the holiday begin! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

let the holiday begin!

Blijf op de hoogte en volg Lianne

02 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op de laatste dag in Mt Maunganui hadden we samen vrij om in te pakken en afscheid te nemen van iedereen en 'The mount'. Het afscheid nemen was niet leuk, de kans is heel klein dat je elkaar nog een keer zult zien. Als we terug komen kunnen we zo weer beginnen met werken, we hebben een goede indruk achter gelaten.

Toen we hier aankwamen hadden we geen idee wat ons te wachten stond. We kwamen aan met onze rugzak en hebben alles samen opgebouwd. We hebben verschillende banen gehad en in het hoogseizoen weken gemaakt van 50 uur. We hebben hard moeten werken maar ook genoten van het mooie Nieuw Zeeland. Het hoogte punt was de mooie reis van 3 weken over het zuidereiland met Pieter en Majorie. We hebben de mooiste plekjes gezien en mooie avonturen meegemaakt. We hebben nieuwe dingen van onze bucket lijst kunnen afstrepen, zwemmen met wilde dolfijnen, helikopter vlucht en lopen in een glacier. Ohja en baby lammetjes voeren tijdens een pinguin safari! Volgens de kiwi's zelf woonden wij in de mooiste en leukste stad van Nieuw Zeeland. Wie kan nou zeggen dat je 10 seconden van het strand woont en midden in het centrum? 10 minuten lopen naar het werk en met 3 minuten sta je in de kroeg. En 'The mount' zelf was echt geweldig om omheen te lopen, hardlopen en naar boven te klimmen. We hebben zoveel mensen ontmoet afgelopen 6 maanden dat we overal op de wereld terecht kunnen.

Sonny heeft in Flour and Water als kok zijnde geleerd hoe hij verse houtoven pizza's kan maken, maar buiten dat stelt de Nieuw Zeelandse keuken niet veel voor helaas. Lianne heeft 6 maanden lang housekeeping gedaan en savonds geserveerd in een sushi restaurant. Een sushi restaurant met voornamelijk mensen uit Chili ipv Japan.

We zullen 'The mount' gaan missen en wie weet tot ooit.

De eerste dag van onze vakantie begon als een pechdag. De bus vertrok om 7 uur 's ochtends, maar we zijn door de wekker heen geslapen en werden om 6.50 wakker... Nieuwe bus geboekt om 12.45 en dat betekende dat wij pas om 17.00 zouden aankomen in Auckland. Het autoverhuur bedrijf wilde niet mee werken en sloot om 16.30 zijn deuren. De hotels zaten vol vanwege het WK cricket en een kamer was boven ons budget. Toen kwamen we op het idee om te slapen op het vliegveld. Het is gratis, maar wat minder comfotabel. We moesten 15 uur overbruggen maar het vliegveld is nog best wel gezellig er zijn altijd mensen aan het werk en er zijn genoeg andere reizigers die hetzelfde doen.Er zijn genoeg bankjes en stroom punten dus echt een aanrader voor jullie hahaha

Het is nu dag twee en we gaan vol goede moed aan onze vakantie beginnen!

• 02 Maart 2015 - 22:54

Ton & Marjo:

Ja de afgelopen 6 maanden is een prachtige tijd geweest en hebben jullie het samen intens beleefd. Maar ook nu weer een nieuw avontuur in het vooruitzicht. De hindernissen lossen jullie toch maar weer goed op.