tongariro crossing and glowworms - Reisverslag uit Crocodile Island, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu tongariro crossing and glowworms - Reisverslag uit Crocodile Island, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

tongariro crossing and glowworms

Blijf op de hoogte en volg Lianne

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Crocodile Island

Na het ophalen van de camper zijn wij meteen doorgereden naar Tongariro national park. Het was een lang stuk rijden na een nacht op het vliegveld, maar we hebben het gehaald!

Woensdag ging om 5 uur de wekker voor de Tongariro Crossing! Deze track staat in de top 10 beste hikes op 1 dag. De hike is 19.4 km lang met een stijging van 910m(van 1150m naar 1967m) en een tijdsduur van gem 7 uur.

Om half 7 werden we door een shuttle bus opgehaald vanaf Ketetahi waar wij de auto hadden geparkeerd en de finish was van de track. Eenmaal aan de track begonnen zagen wij in de verte de vulkaan en een lange weg zigzaggend over het vlakke landschap. Na een uur lopen kwamen we aan bij de 'devil's staircase'. Deze waren zoals de naam al zegt VER-SCHRIK-KELIJK.. Weinig adem en eindeloos lang, we leken wel een stel hijgende labradors.

Na het beklimmen van de trappen kwamen we eindelijk op een mooi uitzichtpunt waar je in de red crater kon kijken en een geweldig mooi uitzicht had. Helaas was dit nog niet het einde van de klim. We liepen over een mooi vlak stuk en we zagen de weg naar boven voor ons. Dit keer was het pad niet aangelegd, maar op de rotsen en zand klommen wij naar boven. Na 3,5 uur klimmen kwamen we aan op de 1967m met een geweldig uitzicht over de blue lake. De afdaling naar de blue lake was een hele uitdaging over de rotsen en losse zand. Het klimmen was eindelijk voorbij maar nu moesten we nog naar beneden! De foto's spreken voor zich, dit hadden wij niet willen missen! Beautifull, amazing, geweldig!
Uiteindelijk hebben wij 6 uur en 15 minuten over de track gedaan, een goede prestatie!

Vervolgens zijn wij een stukje gaan rijden naar de waitomo caves en hebben hier geslapen op een simpele camping. De volgende dag werden we wakker met heerlijke spierpijn en super stijf. Op naar de glowworms! In de Waitomo caves kregen wij een tour door de grotten. Na de uitleg over de stalagmieten en stalactieten, stapten we in de boot op de rivier. De rivier liep door de grot heen en het was pikkedonker. Hierdoor kon je duizenden of misschien wel miljoenen glowworms boven je hoofd zien. Waaaaaaauuuww. Helaas mochten we geen fotos maken.

Nu zijn wij aangekomen in Orewa, een stadje 30km boven Auckland. We zitten op een camping aan de kust en chef Sonny heeft weer een lekkere maaltijd gemaakt. Morgen rijden we door naar Paihia waar we gaan genieten van het strand en het mooie bay of islands!

Tot snel!

• 05 Maart 2015 - 19:05

Ton & Marjo:

Wauw wat een super mooi gebied. Gaaf om zoiets mee te maken. Leuke foto's en verslag! Veel liefs van ons

• 06 Maart 2015 - 21:47

Oma Joke:

Wat een heerlijk begin van het grote avontuur veel succes en doe niet te wild