Darwin - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Lianne

02 April 2015 | Australië, Coonawarra

De weg na Broome was een enorm saaie en vermoeiende weg. Er was tot aan Kununurra niet veel te zien onderweg en het was eindeloos rechtdoor rijden. Kununurra was een redelijk grote stad met wat winkeltjes en ligt aan Lake Argyl. Dit is het grootste handgemaakte stuwmeer van het zuiderlijk halfrond. In dit meer zwemmen meer dan honderdduizend krokodillen, dus het werd afgeraden om hier te zwemmen. Het zijn zoetwater krokodillen en die staan bekend dat ze mensen niet aanvallen, maar wij hebben er niet in gezwommen. We hadden en heerlijk zwembad op de camping en vanuit de camper keken we op het meer. Rond een uur of 4/half 5 kwam er een krokodil langs de kant. Deze komt dagelijk eten halen. Dus deze konden we mooi bekijken! Toen de zon eenmaal onder was kwamen honderden vleermuizen tot leven. We hadden deze grote vleermuizen soort al eerder in de dierentuin gezien en die wilden wij niet levend tegenkomen! Maar hoe gevaarlijk ze er ook uitzien ze zijn voor ons niet gevaarlijk.

We reden door naar Katherine over een weg vol met sprinkhanen die alle kanten opsprongen als wij langsreden. Deze beestjes zijn helaas niet zo slim en sprongen dan ook tegen de auto aan. Bij het tanken konden we zo 20 sprinkhanen uit de auto halen hahaha. Onderweg waren er ook veel roofvogels die de sprinkhanen opeten. Katherine was een grote stad en ligt aan het Nitmiluk National park. Hier hebben we gewandeld naar de Katherine Gorge lookout point. Aan het begin van de wandeling zagen we de vleermuizen in de bomen hangen. Wij dachten dat vleermuizen beschut in een grot zouden zitten overdag, maar ze hangen krijsend in de zon te bungelen. Nadat we boven aan de top hadden genoten van het uitzicht liepen we terug naar de auto, het was veel te warm om nog verder door te lopen. We liepen samen met een ouder Australisch echtpaar pratend naar beneden die ons mooie verhalen over het Litchfield vertelden en fotos lieten zien.

Op naar Litchfield! Een mooi groen national park met verschillende mooie watervallen. We begonnen bij de Florence falls waar we 135trappen naar beneden liepen om bij de watervallen aan te komen. Dit waren twee watervallen die beneden samenkomen in een helder meer. Hier konden wij een duik nemen en zwommen we tegen de stroming in naar de watervallen. Heeeeerlijk het koude water op een zonnige 38 graden dag.

Hup nat in de auto en door naar het volgende waterparadijs. Dit was de buley rockhole. Het water dat doorliep uit de Florence falls vormde een mooie rivier met verschillende zwemplaatsen. Een natuurlijke spa kun je het wel noemen. Hier hebben we een lekker plaatsje gevonden waar het water op onze rug neerkwam. Genieten! Daarna door naar de tolmer falls die alleen vanaf een afstand te bekijken was maar enorm hoog uit de bergen kwam. Wangi falls is een van de populairste watervallen maar daar konden we niet zwemmen vanwege krokodillen. Aan het einde van de rit door Litchfield zijn we weer even terug gegaan naar de Buley rockhole waar we nog van het water hebben genoten.

Nu zijn we aangekomen op onze eindbestemming; Darwin. Het is hier heel erg warm dus we hebben een camping gezocht met zwembad waar we verkoeling kunnen vinden. Naja een lauw warm bad, maar beter uit te houden dan zonder! Onze reis was in totaal 6800km. Dit is vanaf Amsterdam naar Kazachstan rijden!

Op woensdag vliegen we van Darwin naar Adelaide waar we Ger en Henriette ontmoeten. Samen gaan we het zuiden verkennen over de Great Ocean Road!