Wildlife in south australia - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Wildlife in south australia - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Wildlife in south australia

Blijf op de hoogte en volg Lianne

12 April 2015 | Australië, Penneshaw

Na een heerlijk tukje in de kou kregen we van ger een lekker gebakken eitje. We waren klaar voor een mooie rondreis over kangaroo island. De eerste stop was op seal bay , de naam zegt het al er waren allemaal zeehonden te zien. Het was het broedseizoen en er waren meer dan 190 "pups" geboren. We konden over een aangelegde steiger naar de zee lopen waar moeders hun jongen leerden zwemmen. Het strand en de duinen lagen vol met zeehonden. Hierna reden we door naar het flings nationale park. Ook hier lag de kust vol met zeehonden op de rotsen. We hebben gelopen naar de "remarkable rocks", de speciale rotsformatie boven aan de klif. Langs de zeehonden liepen we op een trap naar beneden naar de "admiral arge". Dit was een natuurlijke boog in de rotsformatie waaronder vele zeehonden lagen.
Onderweg hebben we ook kangoeroes en dolfijnen. Sonny en lianne koken lekker de hele dag door vandaag stond er pannenkoeken ontbijt op het menu met lunch vaak een lekkere salade en ook met het diner staan sonny en lianne weer in de keuken.

S ochtends hadden wij de boot weer terug naar het vaste land en reden we langs de kust naar Meningie. Hier hadden we een overnachting aan Lake Albert waar vele pelikanen zaten. We maken vele kilometers tijdens de reis en onderweg is het voornamelijk heel groen ipv rood. Lianne en Henriette zitten achterin met boekjes om leuke plekjes te vinden en Sonny en Ger wisselen elkaar af met rijden. Goede taakverdeling!

Onderweg naar mount gambier zijn we gestopt bij de Tantanoola caves. Binnen in de cave waren roze en bruine limestones, ookwel dolomite genoemd. Na een korte rondleiding konden we hier zelf rondlopen en fotos maken. We sliepen bij "blue lake" waar we de volgende dag naar toe gingen. "Blue lake" is een kratermeer die in de zomermaanden een blauwe kleur heeft. We hebben een stukje gelopen naar een uitzichtpunt waar we de drie meren van mt Gambier konden zien. Onderweg leek het landschap aan de andere kant heel erg op Nederland met de weilanden, windmolens en koeien.

De eerste wilde koala is gespot onderweg naar Portland! In Portland zijn we gestopt aan de kust voor de Blow holes en het "versteende bos". De blowholes waren helaas niet actief vanwege de wind en verkeerde waterstand, maar het "versteende bos" was heel indrukwekkend. De limestones die daar stonden zijn door de regen uitgehold en dit vormt een maanlandschap. Tijdens de wandeling kwamen we nog een brown snake tegen, de eerste slang tjjdens onze reis!

In Warrnambool kwamen we langs een mooi natuurgebied "tower hill". We kozen voor een wandeling van 30minuten waar wij uiteindelijk 1,5 uur over gedaan hebben! Het was een geweldig mooie wandeling waar wij vele koalas konden zien in bomen, kangoeroes rond huppelen, walibi's op de weg en emu's die bij de bbq aan het bedelen waren. We hebben veel mooie fotos en filmpjes kunnen maken en hopen deze zo snel mogelijk met jullie te delen!

• 13 April 2015 - 14:47

Joke Isaac:

Net foto's van Jet doorgekregen wilde kust heel mooi, moet niet van de weg raken.
    Rijden je nu om beurten of wil Ger het stuur niet uit handen geven.
    We mogen er wel een heel weekend voor uittrekken om alle foto's en filmpjes te zien.
    Verheugen ons er al op.
    groetjes van Joke en Isaac