Laatste stuk naar Sydney - Reisverslag uit Kiama, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Laatste stuk naar Sydney - Reisverslag uit Kiama, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Laatste stuk naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lianne

22 April 2015 | Australië, Kiama

Vanuit Melbourne reden we verder langs de kustlijn richting Sale. Hier was een mooie wandeling door het natuurgebied met hoge bomen en veel vogels. Door aangelegde steigers konden we over het water lopen en waren we opzoek naar de "platypus" , het vogelbekdier. Dit beestje is erg zeldzaam en moeilijk te vinden. Lianne had in een boekje gelezen dat in Bombala een Platypus reserve te vinden is met een hoge kans om ze te zien. Op naar Bombala!

We zijn afgeweken van de kustroute en reden de bergen in naar Bombala. Dit wisten wij niet van te voren, maar het was een mooie weg door de bergen. Achterin de auto werden Henriette en Lianne goed door elkaar gehusseld. De temperaturen gingen helaas naar beneden. Toen we eenmaal uitstapten bij de Platypus reserve was het nog maar 7 graden brrrrrr. Het enige wat hier te zien was het platform dat uitkeek over de rivier en wat informatieborden. We hebben een rondje gelopen en gezocht, maar helaas niet gezien. Terug in de auto en kachel aan, we waren net voor de regen weer binnen. Toen we wegreden sprong een kangaroo met ons mee. Hij was onderweg naar de andere 6 kangaroo's aan de andere kant van de weg en samen konden we de groep weg zien springen. Dat maakt het goed!

De camping in Bombala lag aan dezelfde rivier als de Platypus reserve dus we hebben nog een paar keer gekeken en gehoopt om ze te zien. Het was veel te koud om buiten te zitten en te wachten. Dan maar weer een potje yahtzee! Sonny had het idee om groente loempia's te maken en dat was heel goed gelukt!
Hij serveerde de loempia's met hete bliksem, glaceerde groenten en kangaroo steak. Suuuuuuuper lekker gegeten!

Gelukkig heeft de camper een verwarming die we aan konden doen. Echt weer voor warme chocolade melk en merino sokken. Het is een hele tijd geleden, maar lianne en Henriette lagen met sokken in bed.

Met koude neusjes werden we wakker en was het ontbijt warme pannenkoeken. Snel de bergen uit en terug naar de kust route. Ger had een mooi uitzichtpunt gevonden aan de kust in Narooma. Hier was het 16graden, dat is nog wel te doen. De zee sloeg heel hard op de kust wat een mooi beeld gaf. We overnachten vanavond in Kiama, morgen is het nog 120km naar Sydney. Ger en Henriette gaan in Sydney genieten in een 5sterren hotel en Sonny en ik mogen de camper nog een paar dagen gebruiken.

Ger heeft via zijn werk kaarten geregeld voor een balletvoorstelling in het Opera House! Super super super. Wij zijn benieuwd!

• 22 April 2015 - 07:15

Angelique:

Haha sokken in bed?! Leuk verslag Lianne! Heel veel plezier nog! X Groetjes Erik en Angelique

• 22 April 2015 - 07:31

Hennie:

Ik geniet van jullie reisverslagen

Dikke knuffel

• 22 April 2015 - 09:48

Oma,Opa:

Super wat je zien en meemaken, ben jaloers.
    Zo lekker de camper alleen, geniet er nog maar van.
    en dan op naar Bali, heel veel succes.