Dreamland - Uluwatu - Reisverslag uit Banjar Cucukan, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Dreamland - Uluwatu - Reisverslag uit Banjar Cucukan, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Dreamland - Uluwatu

Blijf op de hoogte en volg Lianne

08 Mei 2015 | Indonesië, Banjar Cucukan

Kuta was voor ons veel te toeristisch. Vanuit ons hotel was het ongeveer 20 minuten lopen langs de kust om bij het stadscentrum te komen. Onderweg stonden veel resorts en een mega groot overdekt winkelcentrum. Overal zaten mensen op straat om dingetjes te verkopen. De mensen waren hier ook een stuk minder aardig dan de mensen die wij eerder ontmoet hebben. We genieten wel van de goedkope prijzen die we steeds tegenkomen. Zo kost een bigmac menu bij de Mcdonalds €3,50! We liepen door de hoge gebouwen en winkelcentra's door de stad en kwamen winkels tegen zoals Zarah, Mango en Nike. In deze winkels waren de prijzen net als thuis en was het helaas niet mogelijk om af te dingen haha!

Het strand van Kuta was heel erg druk en de golven van de zee waren hoog en krachtig. We hebben besloten om bij een van de zwembaden te gaan liggen en uit te kijken over de zee. Even afkoelen! Sinds Jelle er is hebben we geen regen gehad, afkloppen!

Twee nachten in Kuta was voor ons genoeg en we gingen door naar Uluwatu. De taxi had ons voor het hotel afgezet dat we geboekt hadden. We hadden een familiekamer geboekt waar we met zijn drieën konden slapen, maar we kregen een kamer met twee eenpersoons bedden. De kamer die wij geboekt hadden was niet beschikbaar. Een van de medewerkers liep naar de schuur en toverde een matras tevoorschijn. Hij moest alleen nog even uitgeklopt worden en dan kon een van ons op de grond slapen... Mooi niet! We zijn weggegaan en opzoek gegaan naar een andere kamer. Uiteindelijk sliepen we bij de buurman en dat was ook nog goedkoper! Hier konden we ook een scooter huren en zijn we naar Dreamland gereden. Jelle en Sonny op de scooter en Lianne reed erachteraan. Eerste keer op een scooter en dat op Bali! Onderweg kwamen we langs een politiebureau. De politieagenten stonden klaar om alle toeristen op een scooter aan te houden. Ze vroegen ons om een rijbewijs, geen probleem. Daarna wilden ze ons internationale rijbewijs zien, geen probleem die hebben we ook. Maar die wilden ze eigenlijk niet zien en moesten we mee naar het kantoortje langs de weg om een boete te betalen. Uiteindelijk vond de baas ons internationale rijbewijs goed genoeg en konden we door. Dit geeft je een heel naar gevoel van de politie in Bali.

Nog geen 500 meter verder reden we door een mooie poort langs alle resorts naar Dreamland. Dreamland is het strand van Uluwatu met mooi helder blauw water en grote surfgolfen. De golfen waren echt meters hoog en had ook een behoorlijke onderstroming. De rode vlag hing uit, maar Sonny en Jelle konden het niet laten om even een paar golfen te pakken. Hierna hebben we lekker op het terras gezegen met een fruitsapje en magnum om bij te komen. Een aantals surfers hadden hoge golven te pakken en gingen zelfs onder de golven door! Geweldig om te zien!

Op de terug weg zijn we gestopt bij de Uluwatu tempel. We moesten een sarong aan en oppassen voor de apen. Sonny had zijn zonnebril op zijn hoofd en was deze bijna kwijt door een aap. Een andere aap had de zonnebril van een meisje afgepakt en hier bleef weinig van over.

S'avonds hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant dichtbij ons hotel. Dit keer kozen we voor Italiaans! Pizza en pasta kwamen dit keer op tafel, stiekem erg lekker om iets anders te eten dan rijst en noodles.

• 08 Mei 2015 - 18:58

Opa En Oma Joke En Isaac:

Het blijft iedere dag weer genieten, vooral blijven doen.
    hier alles redelijk goed, gewoon doorgaan met ademhalen, en meegenieten.
    sterkte en veel geluk

• 10 Mei 2015 - 15:50

Henriëtte:

Geniet maar lekker. Kijk wel uit voor de onderstroom. Moeder van vriend van ons is daar verdronken. Dacht ook dat ze wel kon zwemmen.

Veel plezier samen en wat leuk dat Jelle er is.