Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lianne Former - WaarBenJij.nu Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Stockholm

Blijf op de hoogte en volg Lianne

23 Oktober 2012 | Zweden, Stockholm

In de herfstvakantie ben ik samen met Leon naar Stockholm geweest. Hij is voor een weekje overgekomen naar Finland op zaterdag en die avond wij zijn gelijk op de boot gegaan van Turku naar Stockholm. Dit was een cruise van vikingline waar je veel dingen op kon doen. Er waren verschillende eetgelegenheden, barretjes en casino's. Wij hebben heerlijke tapas gegeten met een wijntje erbij!
De boot kwam om half 7 's ochtends aan in Stockholm, maar wij wisten niet dat er een uurtje tijdverschil is tussen Finland en Stockholm dus wij stonden netjes een uur te vroeg klaar om van de boot af te gaan. hahaha
Daarna kwamen wij er nog achter dat Zweden geen euro heeft maar kronen. Wij waren dus erg goed voorbereid op deze reis!

Stockholm is echt een hele mooie stad met veel bezienswaardigheden. Als je door de stad heen loopt zie je mooie straatjes en mooie gebouwen. Er is ook een middeleeuws oud stadsgedeelte waar het koninklijk paleis staat, echt de moeite waard om een kijkje te nemen! Ons hotel zat midden in het centrum bij het centraal station en alles was op loop afstand.

Van de twee avonden dat wij in Stockholm zijn geweest hebben wij ook twee keer gegeten bij Vapiano. Een heerlijk restaurant met verse pasta en pizza's.

Top week!