Rond reizen met familie - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lianne Former - WaarBenJij.nu Rond reizen met familie - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Rond reizen met familie

Blijf op de hoogte en volg Lianne

23 Oktober 2012 | Finland, Helsinki

Op de vrijdag dat ik Leon naar het vliegveld bracht kwam mijn familie over naar Finland! Ik ging van het ene feest over in het andere. Wij hebben met een auto rondgereisd door Finland van Helsinki naar Tampere, Naantali en Salo. Het was erg fijn dat papa,mama,broer en zus nu gezien hebben waar ik woon en in wat voor land ik zit.

De reis begon in Helsinki met een regenachtige avond. Ik heb ze rondgeleid door de stad en de mooie kerken laten zien en de haven en daarna zijn wij gaan eten bij vapiano. Het duurde erg lang voor we ons eten hadden, maar het was het allemaal waard! Heerlijk verse pasta en pizza's met als toetje mascarpone met aardbeien mmmmmm. De volgende dag zijn wij vroeg vertrokken naar Tampere waar wij onderweg nog een mooi dorpje hebben gezien met een moeilijke naam. Hier kwam dan eindelijk het zonnetje tevoorschijn. Het was in Tampere al erg koud vergeleken met Helsinki.

Op weg naar Turku zijn wij nog naar Naantali geweest waar het erg stil was. Een mooi dorpje met een haven en veel leuke mogelijkheden in de zomer. Deze nacht sliep mijn lieve familie in Salo in een hotel met sauna en zwembad waar ik ook gebruik van heb gemaakt. Nu heeft mijn familie ook de Finse cultuur meegemaakt: lekker opwarmen in de sauna en dan in het koude water springen.

Maandag moest ik helaas weer naar school maar in de avond kwamen ze gezellig bij mij eten. Samen met mijn franse vriendinnen hebben wij gekookt en de hele avond in het engels gesproken om ze te laten voelen hoe het nou is om uit je woorden te komen in een andere taal. Het was erg gezellig en wij hebben veel gelachen.

Het was echt een super weekend met mijn papa, mama, broer en zus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 31723

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 14 Mei 2015

Bali

14 Augustus 2014 - 27 Maart 2015

Nieuw Zeeland en Australie

23 Augustus 2012 - 15 December 2012

studeren in Finland!

Landen bezocht: