Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg Lianne

01 Mei 2015 | Indonesië, Ubud

Na het ontbijt bij het hotel zijn we door de stad gaan lopen. Aan het einde van onze straat komen we uit bij Ubud palace met aan de andere kant de markt van Ubud. Vele kraampjes vol met kleding, sjaaltjes en beeldjes. Hier hebben wij onze eerste sarong gekocht. Om de tempels in te kunnen moeten zowel mannen als vrouwen een sarong om hun middel doen. Zo loopt iedereen in een lange rok. Hier begon het afdingen, voor een goede deal gingen we weg met 3 sarongs.

Onderweg naar monkey forest kwamen we vele winkels tegen en mensen die een taxi willen aanbieden. We hebben veel gelachen om wat de mensen zeggen;
"Taxi?" -ik; "no thank you" - "maybe tomorrow?"
"Same pants but different colour?"
"Cheap cheap cheap"
En zo hadden ze overal een antwoord op.

Bij monkey forest hebben we aapjes gekeken die op straat liepen en overal vuilnis probeerde te eten. Op de terugweg kwamen we langs een winkeltje waar een vrouw op een authentieke wijze aan het weven was. Hier konden we kleding opmaat laten maken. Sonny ging voor een badjas, pieter voor een blouse en lianne voor een colbert en blouse. We zijn benieuwd naar het resultaat!

S avonds gingen we naar de 'woman kecak en fire dance'. Een grote groep vrouwen bleef voor 1,5 uur zingen terwijl 7 dansers een verhaal lieten zien. Ze droegen hele mooie gekleurde Balinese kostuums. De dans was heel indrukwekkend met de handbewegingen en de manier waarop zij hun ogen gebruiken. Na afloop gingen we opzoek naar een restaurant. We liepen door een donkere straat richting de hoofdstraat met alle restaurants. Opeens kwamen we langs een Warung (klein restaurant) waar een aantal fransen aan het eten waren. Zij riepen en zwaaiden naar ons dat het heerlijk eten was dus wij zijn hier aangeschoven. We lieten ons verassen met de specialiteit van de kok; rijst met curry. Het was heerlijk! Voor geen 14€ hebben wij geweldig gegeten.

De volgende dag hadden wij een vroeg ontbijt om 8 uur. Om half 9 werden we opgehaald voor de cycling tour. De taxi reed ons langs de rijstvelden en luwak koffie plantage naar een uitzichtpunt op de vulkaan. Helaas was het erg bewolkt en begon het te regenen. We kregen een Balinees ontbijt; nasi met kroepoek en watermeloen toe. Met regenjassen aan begonnen we aan de fietstocht. Het was veel bergafwaarts dus het was remmen remmen remmen. We stopten in een van de dorpen bij de tempel. Elk dorp heeft drie tempel: geboorte, leven en dood. In een ander dorp hebben we thee gedronken bij een Balinees gezin met twee tweelingen. Overal liepen kippen en eenden en een 80 jarige man was muziek voor ons aan het maken. Heel indrukwekkend om te zien hoe de mensen hier leven en hoe gelukkig ze zijn met wat zij hebben. De rijstvelden waren geweldig om doorheen te fietsen, zo groen! In de dorpjes liepen overal kindjes die "hallo" riepen en zwaaiden, honden, kippen, katten en eenden. En vergeet niet de scooter massa die voorbij komt.

In de avond hebben we weer gegeten bij dezelfde Warung. Dit keer zaten we aan tafel met een Aussie koppel uit Melbourne. We hebben de hele avond zitten kletsen en de verjaardag gevierd van de 64 jarige man. De eigenaar van het restaurant had een taart gemaakt, heerlijk!

De volgende dag konden we een beetje uitslapen. Om 8 uur ging de school open en begonnen de kinderen te zingen. Onze taxi chauffeur kwam ons weer netjes ophalen. Dit keer gingen we naar Jatiluwih. Dit zijn de rijstvelden die op de Unesco werelderfgoedlijst staan. Onderweg zijn we nog gestopt bij twee tempels. De weg ernaartoe was hobbelig. Grote gaten en kuilen op een half geasfalteerde weg. Made de chauffeur zat met een grote glimlach te genieten van deze weg! We hebben een mooi hotelkamer met uitzicht over de rijstvelden. Ze zijn onbeschrijfelijk mooi!

• 01 Mei 2015 - 11:19

Ger:

Wat een avontuur en wat gezellig, waar is de foto van jullie drie in Sarong.
    Wat is het er mooi.
    Blijf posten