Nusa lembongang - Reisverslag uit Banjar Cucukan, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Nusa lembongang - Reisverslag uit Banjar Cucukan, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Nusa lembongang

Blijf op de hoogte en volg Lianne

13 Mei 2015 | Indonesië, Banjar Cucukan

Twee nachten hebben we genoten van een schone en ruime kamer aan het water in Candidasa. In de tuin van het hotel waren luxe ligbedden met uitzicht over de zee waar we smiddags lekker konden chillen. De tweede dag gingen we op een scooter opzoek naar een strand om te kunnen zwemmen in de zee. Op internet hadden we gelezen over de Blue Lagoon, helder blauw water en wit strand. Bij aankomst zag het er mooi uit zoals op de foto's. Met gehuurde snorkelsets gingen we het water in en konden we veel gekleurde vissen zien. Aan de kust zagen we al een beetje afval liggen en dit werd steeds erger in het water. Dit was niet zo fijn om in te zwemmen dus zijn we hier niet zo lang gebleven. Op de scooter naar een ander punt; White sand beach!

Bij white sand beach moesten we eerst entree geld betalen en daarna ook nog parkeerkosten. Ze weten wel hoe ze aan geld kunnen komen hier. Het strand lag vol met toeristen en er waren veel eettentjes. We hebben eerst gegeten bij een Warung en daarna konden we gratis gebruik maken van de ligbedden op het strand. Het water was hier schoner en de golfen waren niet zo sterk als op dreamland. Lekker genieten!

Zondag werden we vroeg opgehaald om naar Nusa Lembongan te gaan. Onze taxi chauffeur kon het gaspedaal wel vinden... We hielden ons hart vast. Om half 10 gingen we met een speedboot naar het eiland. Om op de boot te komen moesten we eerst door het water lopen. Onze bagage werd getild door het personeel en boven op de boot gelegd. Op het eiland werden we in golfkarretjes naar het hotel gebracht. We hadden twee aparte kamers met een half open badkamer. Het zag er goed verzorgd uit. Het enige nadeel was dat achter het gebouw een nieuw hotel werd gebouwd en de bouwvakkers de badkamer in konden kijken hahaha

Bij het hotel konden we scooters huren en de eigenaar vertelde dat politie hier op het eiland veel beter is dan op bali. Een helm en internationaal rijbewijs waren hier niet nodig. Jelle kon nu op een eigen scooter en Lianne achterop bij Sonny. We zijn rondgereden over het eiland en via een brug konden we naar een ander klein eilandje. De brug was gemaakt van hout en maar eenbaans. We reden over de brug en het klonk alsof het elk moment door kon zakken! Vanaf de overkant keken we uit over de zeewier plantages in het water. Na het rondrijden over de eilanden, stopten we bij Dreambeach. Ook dit keer een mooi wit strand met blauw water. Het was weer genieten en bruin worden.

De laatste twee dagen zijn we weer in Ubud waar onze Balinese reis begon. Dit keer aan de andere kant van monkey forest. De kamer was niet wat wij verwacht hadden. Het bed hebben we opnieuw laten verschonen en de badkamer... Kon ook schoner. Jelle zijn stressniveau sprong naar 100 en zijn smetvrees werd hem de baas. Voor de laatste nacht een luxere kamer geboekt bij een hotel met zwembad.

Morgen vertrekken we allemaal weer uit Bali. Pieter en Jelle vliegen beide terug naar Nederland en Sonny en Lianne naar Maleisië.

Kuala Lumpur here we come!

• 13 Mei 2015 - 17:04

Marjo & Ton:

Wederom weer een mooi reisverslag. Veel plezier in Maleisië!
    Knuffels van marjo & ton xxx