Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Lovina

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 Mei 2015 | Indonesië, Lovina

We keken onze ogen uit in Jatiluwih, je kunt oneindig ver uitkijken over de groene rijstvelden. We hebben een mooie wandeling door de rijstvelden gemaakt naar een tempel in het bos. Onderweg kwamen we koeien tegen en mensen die keihard aan het werk waren in de brandende zon. Vrouwen lopen met manden vol rijst en bamboestokken op hun hoofd, dat is hier heel normaal. We bleven in Jatuliwih, maar naar een ander hotel. Pieter wilde graag wat meer rust en had een ander hotel gevonden boven op de berg en vanuit de kamer hadden we uitzicht over een ander deel van de rijstvelden.

Pieter lieten we achter in de rustgevende rijstvelden en wij gingen samen door naar Lovina in het noorden van Bali. Onze prive chauffeur Made brengt ons overall heen en stopt bij bezienswaardigheden. Onze eerste stop was bij de Ulundanu Beratan tempel. Dit is een tempel op het meer tussen de bergen. Bij de ingang van de tempel stonden wij foto's te maken en werden we aangesproken door een gezin uit Sumatra of wij met hun op de foto wilde. Ja hoor, geen probleem. Andere toeristen zagen dit en wilde ook graag een foto met ons. Onze chauffeur werd de fotograaf hahaha !
De tempel op het water was heel erg mooi, helaas begon de blauwe lucht alweer dicht te trekken en konden we de bergtoppen niet meer zien. Ook bij de tempel waren kleine aziatische mannen en vrouwen die met ons op de foto wilden. In plaats van de tempel warden wij de bezienswaardigheid.

Al snel reden wij door de jungle en liepen vele aapjes langs de weg. Het was mogelijk om deze banen en nootjes te voeren, maar vanwege infectie gevaar hebben wij gekeken hoe onze chauffeur de aapjes ging voeren. De grootste aap was er snel bij en heeft alles opgegeten. Tussen de grote apen hingen ook veel baby aapjes aan hun moeder. Het begon keihard te regenen dus we zijn snel doorgereden naar ons hotel in Lovina. Weinig last van alle scooters en verkeer en een mooie ruime kamer. Het restaurant bij het hotel heeft lekker eten voor een goede prijs!

De volgende ochtend werden we wakker met een straal blauwe lucht, hier moeten we gebruik van maken! Op een scooter zijn we door Lovina gereden en naar de Air Panas Banjar- hot spring geweest. De locals komen hier om zich te reinigen in het heilige water. Na het zwemmen hebben wij in het dorpje ernaast bij een klein huisje nasi goreng en mie goreng gegeten voor €1,40 en het was echt heerlijk!

Vandaag komt Pieter weer gezellig bij ons aansluiten voor een dagje in Lovina. Morgen vertrekken wij weer naar het zuiden waar wij Jelle, vriend van Sonny, gaan ophalen bij het vliegveld.

• 04 Mei 2015 - 08:26

Henriëtte:

Leuk dat Jelle komt. Nog zo'n lange Hollander.

• 04 Mei 2015 - 22:02

Ton & Marjo: