drie dagen in een , kaikoura, christchurch en lake - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu drie dagen in een , kaikoura, christchurch en lake - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

drie dagen in een , kaikoura, christchurch en lake

Blijf op de hoogte en volg Lianne

27 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Zaterdag ochtend konden wij zwemmen met wilde dolfijnen in de Pacific Ocean. Aan wal kregen wij een wetsuite, sokken, flippers, handschoenen, muts en snorkelset en uitleg voordat wij op de boot gingen. Op de boot duurde het ongeveer 20 minuten voor we de eerste dolfijnen zagen. Pieter en Lianne konden als een van de eerste het water in. Lianne vond het super spannend en ook een beetje eng om het water in te gaan. Toen de eerste dolfijn onder haar door zwom begon ze te gillen. Sonny had zijn onderwater filmcamera mee en heeft mooie filmpjes kunnen maken. De dolfijnen kwamen zo dichtbij dat je ze bijna kon aaien! Het water was ijskoud. Terug op de boot konden we de wetsuite vullen met warm water er snel omkleden. De boot ging verder met zoeken naar een andere groep dolfijnen. Deze dolfijnen gaven ons een geweldige show. Ze zwommen met de boot mee en andere sprongen uit het water. Dit kunnen we nu van onze bucketlist afstrepen! Once in a lifetime.

Na de dolphin safari gingen wij door naar Christchurch. Drie jaar geleden is hier een aardbeving geweest en dat was duidelijk te zien. Veel vervallen gebouwen en winkels zijn tijdelijk in containers geplaatst. Echt heel triest om te zien. Lianne had een backpackers hostel gevonden in het dorp Akaroa, 1,5 uur van Christchurch. Dit was een weg door de bergen en geweldige uitzicht punten. Het hostel werd gerund door een Nederlands stel en waren erg vriendelijk. Het was in de middle of no where zonder bereik.

Mama wilde graag weten of het mogelijk was om pinguins te zien en ja dat kon! De volgende dag konden wij mee met een pinguin safari. Om 6 uur savonds gingen wij in een busje mee door de bergen naar de klif waar een pinguin conservation zit. Toen wij uitstapte bij een boerderij kwamen de lammetjes naar ons toe rennen! Majorie en Lianne waren zo blij! De boerin kwam naar buiten met warme melk en mochten de lammetjes voeren. Onze dag kon niet meer stuk!!

Toen de pinguin safari begon kregen wij een camouflage jas en verrekijker. Op het land waren allemaal broedplaatsen gemaakt voor de pinguins waar wij een kijkje in konden nemen. In een lag een pinguin met een jong en in de ander een pinguin met eieren. Toen wij verder liepen naar een uitzichtpunt zagen wij een zeldzame Yellow Eyed Pinguin. In de verte zagen wij een groep pinguins zwemmen die later aan land kwamen. Heel leuk om te zien hoe pinguins uit het water springen en op het land hupsen.

De volgende ochtend reden wij door naar Lake Takepo. Onderweg hadden wij regen en was het erg bewolkt, maar toen wij aankwamen trok het allemaal open, straal blauwe lucht! Vanaf het meer een geweldig uitzicht op de besneeuwde bergen. Pieter had een mooi chalet gevonden aan het meer. Vanuit de slaapkamer kunnen papa en mama de bergen zien, geweldig! Sonny had een gerecht bedacht met asperges en zo hadden wij een heerlijk diner in de zon met een geweldig uitzicht!

AMAZING

• 27 Oktober 2014 - 20:41

Ger Bouwhuis:

wat een leuk verhaal en wat maken jullie een hoop mee, de foto's van jullie vinden we geweldig, ik hoop dat het gauw wat warmer wordt.