Welcome to Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu Welcome to Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Welcome to Bali

Blijf op de hoogte en volg Lianne

27 April 2015 | Indonesië, Ubud

S'ochtends vroeg vertrokken we van Sydney naar Kuala Lumpur. We vlogen met Malaysia airlines en het een super relaxte vlucht. Het was rustig dus we konden allebei twee stoelen pakken, lekker eten en snacks en veel drinken. Het vliegveld van Kuala Lumpur is mega groot en bestaat uit twee delen. Met een trein gingen we naar deel twee om onze tassen te halen. Om weer in te checken moesten we weer terug met de trein. Deze keer een betaalde trein en duurde langer dan de vorige trein. Oh oeps verkeerde trein! De mevrouw aan de Bali zei perron B, maar die ging richting de stad! Snel uitstappen en de eerst volgende trein terug. Een korte vlucht van 3 uur bracht ons eindelijk naar Bali. Het visum aanvragen en bagage ophalen ging allemaal heel snel. Toen we naar buiten liepen stond er een massa aan mannen in het blauw of we een taxi wilde hebben. Goed afdingen een een aardige taxichauffeur gevonden die ons naar het hotel bracht.

Het was even zoeken in het donker, maar al snel zag ik papa staan in de opening van een hotel! Jeeeeejj we zijn er! Nog even bijgekletst en geknuffeld voordat we gingen slapen. We waren allemaal toch wel erg moe. Om 9 uur zaten we alweer aan het ontbijt, brood met omelet en watermeloen toe. Pieter had via via een taxi chauffeur geregeld die ons voor 21€ de hele dag heeft rondgereden. We hebben gegeten bij een restaurant op het water met uitzicht over de rijstvelden. Elke tafel had een eigen huisje van bamboe en stroo. Het begon keihard te onweren maar wij zaten droog. De prijzen zijn hier echt geweldig, met vier personen hebben wij een hoofdgerecht en dessert voor 21€ in totaal! Zo houden wij het nog wel even vol. Onderweg nog gestopt bij een luwak koffie plantage. Deze koffie is op een speciale manier gemaakt. De koffiebonen worden eerst opgegeten door een soort kat die het 10 uur later uitpoept. Deze poep laten ze opdrogen en hier halen ze de koffie bonen opnieuw uit. Deze worden dan gebrand en gevijzeld tot koffie. Dat klinkt als heerlijke koffie die je moet proberen! Hahaha Pieter en Sonny hebben bakkie geprobeerd maar het viel niet zo in de smaak. Naast de koffie hadden ze vele kruiden waarvan ze thee maakten. Hele zoete thee, de Indonesische bevolking houdt wel van zoet. Zelf voor de zoetekauwer Lianne was het toch echt te zoet!

Eind van de middag kwamen we aan in Ubud waar we een bungalow hebben de komende drie dagen. Hier gaan we een beetje uitrusten van de reis en plannen wat we deze reis gaan doen.

We hebben nog even door wat straten van Ubud gelopen en gegeten. Onderweg konden we nog een klein stukje meepakken van een dansoptreden met alle toeters en bellen. Veel mooie tempels en deuren gezien, morgen gaan we deze nog maar eens goed bekijken bij daglicht. Het is hier in Bali rond de 30 graden met een hoge luchtvochtigheid. Hier en daar een bui en onweer, maar dat kunnen wij wel aan!

• 27 April 2015 - 17:49

Henriëtte:

Veel plezier in Bali. Geniet ze.Gelukkig hier wat Hollandse zon.

• 27 April 2015 - 21:14

Opa En Oma:

Ziet er weer veelbelovend uit, wat zijn je toch een mazelaars, zo veel zien en genieten. hou zo vol en dan genieten wij mee.