karijini national park - Reisverslag uit Solitary Island, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu karijini national park - Reisverslag uit Solitary Island, Australië van Lianne Former - WaarBenJij.nu

karijini national park

Blijf op de hoogte en volg Lianne

22 Maart 2015 | Australië, Solitary Island

Vannacht hebben we geslapen op een parkeerplaats langs de weg. Het was geen rustig plekje met de roadtrains die om de 10 minuten langs reden, maar het was buiten pikkedonker en dat gaf een mooie heldere sterrenhemel met de melkweg boven ons hoofd.

Na 600km kwamen we aan in het stadje Tom Price met 38 graden, echt super warm! Dit dorp was de toegang tot het Karijini national park. Dit park is 2500 miljoen jaar oud en heeft unieke rode rotsformaties die je nergens anders kunt vinden. We sliepen in het park waar het savonds nog veel te warm was om in slaap te vallen. Sochtends stonden we weer op met de zon om 6 uur en gingen we een wandeling maken door het park. De wandeling begon boven de circular pool. We stonden bovenaf te kijken naar het meer waar we naar beneden konden lopen. Eenmaal beneden bij het meer liepen we 3 km langs de dales gorge naar de fortescue falls. Dit was een mooi natuurpad over de rotsen en door het water. Eenmaal aangekomen bij de waterval sprongen we gelijk het water in. Heerlijk verfrissend en echt precies wat we nodig hadden! Er lagen een paar waterbanden waarmee we konden dobberen onderaan de waterval. Eenmaal omkleed liepen we door naar de Fern Pool. Weer een heerlijke waterval met meer om in te zwemmen! Met natte kleding liepen we bovenlangs weer terug naar de auto waar we snel de airco konden aanzetten hahaha vandaag was het 41 graden in het park, dat werd ons echt te warm. Daarom hebben we besloten om nog een stukje door te rijden naar Port Hedland.

Port Hedland was de tussenstop van onze route naar Broome. Dit is weer een lange weg van 609km. We proberen deze weg te breken door halverwege te gaan overnachten.

• 22 Maart 2015 - 16:54

Ger:

wat een hitte en dan die grote wandelingen, lijkt me heerlijk om dan af te koelen

• 24 Maart 2015 - 19:25

Joke Isaac:

Wat een verlatenheid doet me denken aan onze reis door Zweden.
    300 km van zweden naar Noorwegen bij de poolcirkel en dan 1 vrachtwagen tegen komen.
    Ontdek maar veel kunnen wij mee genieten