Een verhaal met een Aziatisch luchtje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu Een verhaal met een Aziatisch luchtje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Een verhaal met een Aziatisch luchtje

Blijf op de hoogte en volg Lianne

17 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag gingen wij met onze backpack op onze rug naar Auckland city om te verhuizen naar een ander slaapadres dichterbij de stad. Via booking.com hadden wij een appartement geboekt. Er stond bij dat je een eigen kamer zou hebben met gedeelde badkamer en keuken.

Na een zware wandeling door de stad met een zware rugzak waren wij dan eindelijk aangekomen bij onze bestemming. Onderweg liepen er verschillende wegen omhoog en is onze conditie meteen getest. Eenmaal aangekomen bij de receptie van het appartement bleek de Aziatische receptionst niet zo vriendelijk. De checkin was om 14.00 en wij kwamen 13.30 aan. Hij zei alleen:"check in at 2pm". Dus wij gingen buiten wachten en zagen alleen maar Aziatische studenten in en uit lopen. In het halve uurtje wachten, hebben wij de beoordelingen gelezen en kregen wij er een hard hoofd in... het stond toch niet zo goed aangeschreven. Wij vroegen de receptionist of we de kamer eerst konden bekijken en dat was geen probleem. De kamer die wij konden bekijken was schoon en voor drie nachtjes prima.

Eenmaal terug bij de receptie bleek onze reservering niet te zijn doorgekomen en moest de onvriendelijke jongen veel bellen en ondertussen ging ook het brandalarm af. Een uur later kregen wij de sleutel van een andere kamer die we konden bekijken. Het stonk op de gang al enorm naar chinees eten en toen wij de kamer open maakte lagen er 5 chinese meiden in de woonkamer op de bank en stoelen lagen te slapen. Het was echt prop vol. We wisten niet hoe snel we weg moesten en hebben de sleutel terug gegeven. Gelukkig was de reservering niet goed doorgekomen en betalen wij nu geen annuleringskosten. Geluk bij een ongeluk!

Snel opzoek naar een ander hostel waar wij nu in het centrum van Auckland verblijven voor een paar dagen.

• 17 Augustus 2014 - 17:39

Donja:

O jeeee..!!
    Waar hebben jullie nu geslapen dan..?
    Blijkt dan ook weer waarom t zo goedkoop was. Haha!
    Xx

• 18 Augustus 2014 - 11:50

Joke De Muijnck:

Toch nog lekker kunnen slapen, weer een ervaring rijker Gr. JokeIsaac.