bay of islands - Reisverslag uit Crocodile Island, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu bay of islands - Reisverslag uit Crocodile Island, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

bay of islands

Blijf op de hoogte en volg Lianne

08 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Crocodile Island

Vanuit Orewa reden wij 200km naar het Noorden. Orewa was een leuk stadje met veel sfeer en aan een lang breed strand. We hebben hier nog een rondje gelopen in de Go Dutch store en smakkend gekeken naar alle lekkere Nederlandse producten. Helaas boven ons backpackers budget.

Onze tussenstop was in Wangarei. Een grote drukke stad waar we konden windowshoppen en rondneuzen naar leuke gadgets. Het noorden van Nieuw Zeeland is echt prachtig om doorheen te rijden met alle groene bergen en blauwe kust aan je rechterhand.

Paihia is een knus dorpje met veel aanbieders voor cruisetochten en backpackers. Het is echt een vakantie oord van Nieuw Zeeland. Elke straat heeft wel minimaal 5 hotels. Het is altijd even uitzoeken waar we gaan slapen en toevallig hadden wij een plekje tegenover de Horuru waterval. Voor 80$ kun je een kano huren of voor 120$ op een dinner cruise om daar naar toe te varen, maar wij zaten voor 36$ per nacht voor de waterval! S'avonds lekker gegeten bij een pizzeria waar we onze eigen pizza konden samenstellen en mega groot! De helft van de pizza was voor onze lunch de volgende dag haha

De volgende ochtend reden wij naar kerikeri voor een markt. Hier vonden wij het perfecte souvenir! We hebben samen een drieluik schilderij ontworpen en laten maken. De lijnen zijn gemaakt van zand uit NZ, gem stones van onze sterrenbeelden zijn erin verwerkt en Nieuw Zeeland komt erin terug.

Met een ferry vanuit Paihia konden we overvaren naar Russell. Hier hebben we een wandeling gemaakt en op de top van de berg gestaan met een 360graden uitzicht over de bay of islands. The bay of islands bestaat uit 144 losse eilanden wat een super mooi uitzicht geeft.

Zondag reden we terug naar Orewa en hebben we onze backpack weer ingepakt. Maandag middag vliegen wij naar Australie! We hebben stiekem gekeken wat voor weer er ons te wachten staat en dat is de hele week zon en temperaturen van 30+.... heeeeel vervelend.

Laatste kusjes en knuffels van ons vanuit Nieuw zeeland. We zijn hier bijna 7 maanden geweest en gaan het super erg missen. Wat een geweldig land!

See you in Australia mate! Xx

• 08 Maart 2015 - 19:27

Ton & Marjo:

Door jullie mooie verhalen en foto's hebben wij NZ ook een beetje leren kennen. Inderdaad wat een prachtig land. Goede reis en op naar een nieuw avontuur! Xxxx

• 10 Maart 2015 - 21:16

Joke En Isaac:

Dat is een heel stuk dichterbij, maar je zullen wel weer verder weg gaan.
    Mooi avontuur, gaan beslist veel zien, we blijven jullie volgen