Mount Maunganui - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu Mount Maunganui - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Mount Maunganui

Door: Lianne en Sonny

Blijf op de hoogte en volg Lianne

31 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Vorige week hebben wij een auto gehuurd en zijn wij uit Auckland vertrokken richting Bay of Plenty. Via internet hadden wij contact met een hostel in Katikati die ons kon helpen aan een fruitplukbaan. Eenmaal aangekomen bij het hostel bleek onze kamer een hutje te zijn in de achtertuin tussen allemaal campers. Dit was niet helemaal wat wij zochten. We zijn weer in de auto gestapt en naar een ander hostel gereden. Het hostel waar wij nu verblijven heet Pacific coast lodge en zit net buiten het centrum van Mount Maunganui. Dit dorpje heeft een gezellige straat met veel restaurants en ligt aan de kust. Echt een dorp dat helemaal tot leven komt met mooi weer. Toen wij aankwamen was het mooi weer en hebben wij een rondje gelopen om de berg en over het strand. We waren meteen verkocht en zijn direct opzoek gegaan naar werk.

Gelukkig hebben wij allebei ervaring in de horeca en dat geeft ons een groot voordeel tegenover andere backpackers die ook opzoek zijn naar werk. Het seizoen voor fruitplukken is voorbij en er is nu weinig werk te vinden. Na het uitprinten van onze CV zijn wij langs verschillende restaurants gegaan en hebben wij verschillende trials (proefdagen) gehad. We werken allebei in een Italiaans restaurant, helaas niet samen, maar het is wel van dezelfde eigenaar. Sonny gaat voor een nieuwe uitdaging als pizzachef en Lianne werkt in de bediening.

Naast het zoeken van werk zijn wij ook opzoek gegaan naar een goedkopere slaapplaats. Via het internet kun je zoeken naar mensen die een kamer verhuren. Wij zijn in contact gekomen met een meisje dat een kamer verhuurd in het centrum van Mount Maunganui. Dichtbij ons werk. Vanaf maandag kunnen wij erin! Een eigen kamer met eigen badkamer en hopelijk ook beter internet.

Gisteren hebben wij nog een wandeling gemaakt door de McLaren falls. Een mooi natuurgebied met wandelpaden langs het meer en een wandelpad naar de waterval.

Helaas kunnen wij op dit moment geen foto's plaatsen omdat het internet niet sterk genoeg is. Ze komen zo snel mogelijk!

Groetjes en kusjes van ons!

• 31 Augustus 2014 - 10:22

Wouter:

Hoi!

Mooie verhalen van een leuk avontuur hoor! Succes met werken en genieten! En vooral blijven schrijven. We volgen jullie graag.

Groetjes, Wouter

• 31 Augustus 2014 - 17:12

I De Muijnck:

Dat is de echte Nederlandse ondernemersgeest, volhouden en veel succes.
    Veel zien en beleven en wij genieten mee

• 31 Augustus 2014 - 17:24

Ger Bouwhuis:

wat een leuk avontuur en om foto's te sturen kan je bij de Mac gratis wifi gebruiken.
    we blijven jullie volgen.

• 31 Augustus 2014 - 19:15

Joke :

Hoi jongens fijn dat het jullie goed gaat leuk dat jullie werk hebben dat is fijn veel succes gr joke

• 31 Augustus 2014 - 20:47

Ton En Marjo:

Erg leuk om jullie belevenissen weer te lezen. Wat een uitdaging voor jullie in de pizzaria maar dat gaat zeker lukken. En een eigen kamer met een eigen badkamer is helemaal super! Veel succes en veel plezier met jullie nieuwe job. Veel liefs van ons xxxxx

• 01 September 2014 - 11:24

Natasja Van Der Meer:

Mooie foto's Liann en Sonny!!

• 01 September 2014 - 16:40

Harmke:

Aah, wat klinkt dat goed allemaal!! Fijn dat jullie ook zo snel werk hebben gevonden. Als jullie niet zo ver weg zaten kwam ik een keertje pizza eten ;). X Harmke

• 09 September 2014 - 14:56

Marlies:

Leuk hoor, al jullie verhalen, Lianne! Goed dat jullie allebei werk hebben nu in Italiaanse restaurants! Buon appetito! :) Geniet ervan! Mooie foto's ook!
    Saluti,
    Marlies