broome - Reisverslag uit Cable Beach, Bahama's van Lianne Former - WaarBenJij.nu broome - Reisverslag uit Cable Beach, Bahama's van Lianne Former - WaarBenJij.nu

broome

Blijf op de hoogte en volg Lianne

26 Maart 2015 | Bahama's, Cable Beach

Even een paar dagen relaxen in Broome voordat we de laatste 1800km naar Darwin gaan afleggen. We hebben een mooie camping uitgezocht aan Cable beach met een zwembad. We kunnen niet in de zee zwemmen vanwege giftige kwallen.

Dinsdag ochtend gingen we naar "the dinosaur trackways of Broome". Om de dinosaur voetstappen te kunnen zien moesten we om 7 uur daar zijn, omdat het op dit tijdstip eb zou zijn. De voetafdrukken zijn van 120 miljoen jaar geleden en er zijn 20 verschillende soorten. Het was moeilijk om voetafdrukken te vinden met allemaal gaten in de rotsen kon alles wel een voetafdruk zijn! Er was een onderzoeker aanwezig die ons de ronde afdrukken kon aanwijzen van de Brachiosaurus, ookwel de langnek. Na een uur rondlopen hadden we nog steeds niet de populaire "drie teen afdruk" gevonden. Toen kwam er opeens een groep kinderen aan die een schoolreisje hadden, met een begeleider liepen ze naar alle voetafrukken. Die gingen wij volgen natuurlijk!! Hahaha en zo vonden wij ook de afdrukken eindelijk.

Terug op de camping hadden we een lekker pannenkoeken ontbijt, wasje draaien en relaxen in het zwembad. Savonds hadden we kameelrijden op het programma! Sonny heeft het hier al over sinds het begin van onze vakantie. Om half 5 moesten we op het strand zoeken naar de kamelen met blauwe zitjes. Wij kregen de derde kameel toegewezen; kabina. De kameel lag op het strand zodat wij konden opstappen, toen wij eenmaal zaten ging de kameel opstaan... Met onze armen gestrekt moesten we blijven zitten terwijl de kameel begon met opstaan met eerst de achterkant en daarna de voorkant. Met 12 kamelen liepen we in een karavaan over het strand met de zonsondergang. De wandeling duurde en uur, precies lang genoeg.

Op woensdag hebben we lekker gezwommen in het zwembad en langs het strand gelopen. In de middag gingen we naar het "Malcolm douglas wilderness park", ookwel het krokodillenpark van Broome. Om 2 uur mochten we naar binnen en zelf een rondje lopen door het park. Er waren allerlei soorten krokodillen, vogels, reptielen en kangoeroes in het park. Alle krokodillen lagen stil in het water onder een dikke laag groen mos of zo stil als een standbeeld op het land. Om 3 uur was het voedertijd en kregen we uitleg over de krokodillen. Het begon met het vasthouden van een krokodil van 1 jaar oud waar we mee op de foto konden. De tour duurde een uur en we liepen langs alle soorten krokodillen die ze in het park hadden, zoetwater krokodillen, alligators en zout water krokodillen. Opeens werden alle krokodillen wakker en kwamen naar de kant voor een lekker stuk vlees. Het was een heel mooi aangelegd park met goede uitleg en leuke weetjes over de krokodillen. Aan het einde van de tour kregen we nog de mogelijkheid om een python van 2 meter vast te houden!! Een spannende dag!

Ons laatste dagje in Broome gaan we nog even relaxen op het strand en zwembad voordat we de laatste 2000km gaan afleggen.

• 26 Maart 2015 - 22:05

Joke Isaac:

Heerlijk wat je mee maken, Houden zo.
    2000 km was ons gemiddelde voor een hele vakantie.
    Sterkte er mee, en dan nog links rijden ook.
    Gr. XXXX en knuffel

• 28 Maart 2015 - 02:35

Henriëtte:

Wat een leuke dingen beleven jullie toch. We zijn al aan het aftellen. Volgende week zijn we ook Down-South en vanaf 8 april samen op avontuur.
    goede reis met de laatste etappe. Stuk onderlangs Kimberley zal denk ik wel saai zijn, maar daarna nog een leuk traject.

Groetjes xxx