Rangitoto island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu Rangitoto island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lianne Former - WaarBenJij.nu

Rangitoto island

Blijf op de hoogte en volg Lianne

21 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

De weersvoorspellingen voor vandaag waren beter dan de afgelopen dagen. Wij zagen onze kans om met de boot naar Rangitoto te gaan en mee te gaan met de Volcanic explorer tour.

Rangitoto is een vulkanisch eiland in de Golf van Hauraki. Het eiland is gevormd door een serie van vulkaanuitbarstingen die ongeveer 600 tot 700 jaar geleden plaats heeft gevonden.

Na een half uurtje met de veerboot, stapte wij in een treintje die ons over het eiland rond reed. De trein bracht ons tot bijna boven op de berg. De laatste trap van 365 treden moesten we zelf nog lopen. Hoe hoger wij kwamen hoe mooier het uitzicht werd. Boven aan de top konden wij in de krater kijken en hadden wij een 360 graden uitzicht.

De afgelopen dagen hebben wij niet stilgezeten. Wij hebben veel berichten verstuurd naar bedrijven om werk te vinden. Zaterdag vertrekken wij naar Bay of Plenty waar wij in een hostel zullen verblijven.

• 21 Augustus 2014 - 10:09

Bianca:

Fijn dat het weer beter is geworden. Heel erg gaaf de vulkaan beklimmen.
    Heel veel succes met een baan vinden. Jullie kunnen dat! :) liefs

• 21 Augustus 2014 - 10:10

Lucy De Hoop:

Hoop dat jullie werk vinden . In ieder geval al weer leuke dingen gezien. Groetjes uit Warnsveld.

• 21 Augustus 2014 - 12:00

Donjah:

Zo hoef je niet naar een sportschool te zoeken! Lekker die trappen!

• 22 Augustus 2014 - 13:56

Isaac:

Wat een avonturen, gauw een baantje en dan verder genieten.
    Ik zou zo mee willen op avontuur maar dat is niet meer mogelijk.
    Dus geniet maar dubbel, dan geniet ik mee.